Unelmia

Tällä kertaa luvassa peruskuulumisten sijaan vähän omien tavoitteiden, unelmien ja suunnitelmien esittelyä. Jokaisella on varmasti paljon kaikkia edellämainittuja, niin myös minulla. Suuria unelmia en juuri osaa nimetä, mutta pienempiä yksittäisiä tavoitteita kyllä löytyy. Mikä näiden ero käytännössä sitten on, se on makuasia. Ehkä ainakin se, että unelma on jotain suurta ja ehkä jopa abstraktia, tavoite taas irtonainen selkeä asia. Noh, pohdintaa voi jokainen jatkaa itsekseen, siirrytään eteenpäin.

Sujuva ruotsi
Jostain syystä ruotsin kieli on aina kolahtanut minulle. Englanti on tuottanut jonkin  verran haasteita aina, mutta ruotsi on koulutasolla kyllä mennyt hyvin. Olen ollut aktiivinen ja osallistunut kurssille sekä kirjoituskilpailuihin. Ilman menestystä, mutta joka tapauksessa. Tulevaisuudessa olisi ihanaa osata puhua sujuvasti, ilman takeltelua. Harmi että ruotsia niin kovin harvoin arjessa tarvitsee.



Kirjoittaminen
Kirjoittamisessa on aina ollut jotain joka kiehtoo minua. Jo ala-asteella kirjoitin vihkon pituisen tarinan, josta ei jännitystä puuttunut:D Lukiossa erityisesti pohdiskelevat esseet olivat suosikkejani, lisäksi on tullut kirjoiteltua erinäisiä juttuja esimerkiksi seurakunnan piirissä. En ole tässä erityisen hyvä, mutta tykkään siitä miten ajatuksia saa purettua tekstiksi. Olisi kiva kehittyä, ja erityisesti luovempi kirjoittaminen olisi taito joka olisi kiva oppia. Niimpä toivon että kirjoittaminen ainakin jossain muodossa kulkisi mukana elämässä.

Monet vaellukset
Ulkoilu ja luonnossa liikkuminen ovat minulle tärkeitä juttuja. Liikunta muuten ei ole mun juttu, mutta rinkka selässä tarpominen on nautinnollista- joskin välillä muutama kirosana saattaakin päästä. Muutamia vaelluksia on tullut jo tehtyä, pisimpänä Lapissa vietetty viikko, ja toivottavasti vielä monia edessä. Tällä hetkellä ongelmana lähinnä retkeilykaverin uupuminen, yksin kun minulla ei ole mitään asiaa lähteä metsään. Myös varusteita pitäisi keräillä lisää. Jos teillä on vinkata jokin kiva reitti niin heittäkää ihmeessä ilmoille!


Korkea koulutus
Tällä hetkellä haaveena psykan alan korkea koulutus, mutta oleellista tässä haaveessa ei oikeastaan ole ala. Olen vain aina tiennyt että haluan kouluttautua paljon, oppia kaikenlaista ja kehittää itseäni, ehkä yhdellä tai sitten monella eri alalla. Maailmassa on niin paljon tietoa, ja niin paljon mahdollisuuksia etsiä uutta tietoa, että haluan hyödyntää mahdollisuuksia. Oikeaan työelämään minulla ei ole mikään kiire.


Tässä nyt muutamia. Luulen että postaus tulee saamaan jatkoa, sillä unelmia ja suunnitelmia kyllä löytyy- isompia ja pienempiä. On mukava kirjoiteilla niitä ylös, se selventää ajatuksia. Millaisia haaveita tai suunnitelmia sinulla on?:)

Kommentit